Spor, sadece sağlığı koruma ve güçlendirme amacı taşımıyor. Bedensel enerjinin ve ruhsal gerilimin boşaltılmasını sağlayan tedavi edici bir yönü de bulunuyor. Genel Müdürümüz Deniz Demirtaş, sporun anaokulu çağından itibaren yaygın bir şekilde eğitim programlarına dahil edilmesi gerektiği yönündeki tavsiyelerini aktarıyor.
Spor, sadece sağlığı koruma ve güçlendirme amacı taşımaz. Sporun
bedensel enerjinin ve ruhsal geriliminin boşaltılmasını sağlayan tedavi edici
bir yönü de vardır. Günümüzde spora olan ilginin giderek artıyor artması, beton
duvarlar arasına sıkışmış hareketsiz, rutin yaşamların; sporun iyileştirici
yönünü keşfederek, yeniden canlanma ve sağlığa kavuşma isteklerinin olumlu bir
sonucudur.
Spor eğitiminin anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise
seviyelerinde yaygın bir şekilde eğitim programlarına dahil edilmesi ve
çocukların farklı spor branşlarında eğitim almaları ise çocukların sporda seyirci
olmanın ötesine geçerek, sporu gündelik hayatlarının bir parçası ve bir yaşam kültürü
haline getirebilmelerine imkan sağlar.
Düzenli fiziksel egzersizler, çocukların kemik ve merkezi
sinir sistemi gelişimini olumlu yönde etkilerken, kilo kontrolü ile dengeli bir
şekilde kilo almalarını sağlar. Bunun da ötesinde düzenli olarak spor yapan,
bir branş üzerinde yoğunlaşan çocuklar özgüvenlerini ve sorumluluk bilincini
geliştirirler. Zamanı doğru kullanabilme, başkalarıyla iletişim kurabilme
becerilerini kazanırlar. Takım sporları sayesinde paylaşmayı, dayanışmayı,
yardımlaşmayı, ekip çalışmasını öğrenen çocuklar, kendi yeteneklerini
keşfederler. Sporla hafızalarını ve aynı zamanda da zekalarını güçlendiren
çocuklar; geniş bir sosyal çevreye sahip olurlar ve olumlu benlik gelişimi edinirler.
Yarışan, kazanan, kaybeden çocuklar farklı duygu ve heyecanları deneyimleyerek
mutlu olabilmeyi öğrenirler. Sporda edindikleri bilgileri günlük yaşamlarına
aktararak başarılı olurlar, takdir edilirler.
Spora başlamadan önce çocuğun sağlık tablosunu öğrenmek ve
çocukları sağlık durumlarına göre spor alanlarına yönlendirmek önem taşır.
Örneğin; 5 – 8 yaş arası çocuklar bütün vücut hareketlerini içeren, büyük kas
gruplarına yönelik hareketleri yapabilecekleri atletizm, yüzme ve jimnastik
sporlarına yönelebilirler. 8 – 10 yaş civarındaki çocuklar ise daha çok takım
sporlarına yönelerek branşların temel spor bilgi ve hareketlerini edinmeye
başlayabilirler. Çocukluk döneminde halk oyunları, dans, bale gibi hareketli
aktiviteler de çocukların sağlıklı yollardan enerjilerini boşaltmalarını
sağlayabilir.
Her zaman, her yerde
spor!
Zihinsel gelişim ile fiziksel gelişim paralel bir süreçle
gerçekleşiyor ve bu süreçte fiziksel gelişim zihinsel gelişimi destekliyor. Erken
dönemde ne kadar çok uyarıcı ile beyindeki nöronlar aktive edilirse, ilerleyen
yaşlarda beyin canlılığını koruyarak, kapasitesini genişletebiliyor.
Çocukluğundan itibaren sporun içinde olan bireyler, yeni şeyler öğrenmede ve
vücutlarını daha etkili ve verimli kullanmakta daha başarılı oluyorlar.
Bu olguyu desteklemesi gereken okul müfredatlarının da
çocuklara sporun her zaman ve her yerde yapılabileceği algısını kazandıran spor
eğitim programları ile zenginleştirilmesi önem taşıyor. Beden eğitimi
derslerini Cross Action programları ile zenginleştiren KAYI Okulları,
öğrencilerin herhangi bir ağırlık, alet ya da ekipman kullanmadan temelde vücut
ağırlığı ile yapılan hareketleri öğrenmelerini sağlıyor. Zindelik kazandıran,
eğlence ve aksiyon açısından çok zengin olan bu program kapsamında çocukların
en doğal ihtiyaçları olan koşma, zıplama, tırmanma, kaldırma, atma vb.
hareketleri günlük hayatları içinde daha özgür, sağlıklı ve güvenli olarak
yapmalarına katkıda bulunmak amaçlanıyor. Tatilde, parkta, bahçede, evde, her
yerde uygulanabilen, temel güç ve kondisyon çalışmalarını içeren bu program ile
öğrencilerin sadece iyi birer sporcu değil, aynı zamanda çalışkan, kararlı ve
dirençli bireyler olarak yetişmeleri hedefleniyor.
Cross Action
uygulamaları yaş gruplarına göre nasıl ilerliyor?
Cross Action, 3-16 yaş aralığındaki çocuklara özel olarak
yaptırılan, onların yaş gruplarına uygun olarak yönetilen ve uygulanan bir
metodolojiye sahip, “güç – kondisyon” bağlantısını esas alan bir program bütünü.
Grup ortamında yer alan çocuklar, ölçülebilen sonuçlar veren eğlenceli ve merak
uyandıran egzersizlere dahil olarak herhangi bir ağırlık, alet ya da ekipman
kullanmadan temelde vücut ağırlığı ile yapılan hareketler topluluğunu tanıyorlar.
Futboldan, yüzmeye, jimnastikten, kayağa kadar her spor dalı için temel bir
disiplin kazanıyorlar.
Fiziksel ve ruhsal faydaları özel olarak incelenen program, postur
analizi ve egzersiz eğitimini kapsayacak şekilde anasınıfından lise sınıflarına
kadar tüm seviyelerde müfredat içerisinde yer alıyor. Anaokulu yaş grubundaki
çocuklar kendi yaşlarına uygun özel antrenman programlarına katılırken,
ilkokul, ortaokul ve lise için ayrı antrenman programları uygulanıyor. Her yaş
grubu öğrencinin gelişimi takip edilerek yaşı ilerledikçe tüm programlara dahil
edilmesi sağlanıyor.
Erken çocukluk dönemlerinde, çocukların fiziksel ve
nörolojik gelişimlerini destekleyen Cross Action programı; ergenlik
dönemlerinde, gençlerin güçlenip, kondisyon kazanmaları, yaptıkları diğer
sporlara da eğlenceli ve etkili bir şekilde temel oluşturmalarını sağlıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder