13 Temmuz 2018 Cuma

REGGIO EMILIA YAKLAŞIMINA BİRAZ DAHA YAKINDAN BAKALIM!


Bilgi çok değerli…
Çocuklar yaşamlarının başlangıcından itibaren buna ulaşmak için uğraşıyorlar. Acaba… 
Bilgi öğretilmeli mi? Öğrenilmeli mi? 
Bilgi öğrenmenin bir parçasıdır. Ancak öğrenme stratejileri çocuktan gelmelidir. 
Çocukların değişik materyal grupları ile doğasına uygun olarak keşfederek, merak ederek öğrenmesini sağlamalıyız. 
Bu durumda öğretmen devreye giriyor. 

Nasıl bir öğretmen? 
Öğretmen bilgiyi çocukların kafalarına doldurmaya çalışmamalı…  Çocukların dünyası;  duygusal,  güçlü,  güvenli ve hareketlidir. Çocuklarla güçlü ve güvenli bir bağ kurulmalıdır. Öğretmen çocuğu takip etmelidir.  Oyunun lideri çocuktur.  Onun dünyasında oynamalı,  onun dünyası ile saymalı, harfleri öğrenmelidir. 

Örneğin iki çocuk düşünelim… Öğretmen bu iki çocuğa çizim yaptırtıyor. Aslında matematik dersi kapsamında ritmik sayma çalışması yapmayı hedefliyor. Çizim yaparken çocukların kullandığı kalemleri saydırarak hedeflediği kazanıma ulaşmayı amaçlıyor. Bunun yanında çizim sırasında öğrencilerin kullandığı renkli kalemler ile de renkler konusunu pekiştire de bilir. Çocuklardan biri öğretmenin yönergesi doğrultusunda kalemleri ritmik sayıyor. Ama diğer öğrencisi önündeki kâğıda renkli bir pasta çiziyor. Kalemleri değil de pastanın üzerine çizmiş olduğu mumları saymak istiyor.    Sonuç aynı; sayılar… Ama çocuğun dünyasında onun istediği nesneyi sayıyorlar. Öğretmen çocukların hayal dünyasını takip ediyor. Pastaya mum çizip doğum günü şarkısı söyleyip amaçlanan noktaya yine geliyorlar. 

Birlikte konuşmak ve birlikte hareket etmek kilit noktadır. Çocuğun bilgisine ulaşmak için dokümantasyon hazırlamak önemli bir çalışmadır. 

Reggio Emilia yaklaşımına göre; öğrenmeyi görülür hale getirmek, çocuğun gelişme sürecini görmek açısından önemlidir.  


Öğrenmeyi görünür hale getirmek ne demek?
Dokümantasyonun önemi burada devreye giriyor.  
Dokümantasyon;  çocuğun öğrenim süreci boyunca yapmış olduğu her türlü aktivitelerin, arkadaşları arasında konu ile ilgili konuşmaları ve tartışmaları, yapılan çalışmaların süreç içindeki gelişiminin, yapılan çizimlerin, çekilen fotoğraf ve videoların kayıt altına alınmasıdır. Çocuğun öğrenim süreci boyunca her anının izlenmesi ve kayıt altına alınarak düzenlenmesidir. Çünkü çocuğun deneyimleri öğrenmenin bir parçasıdır. Bu nedenle dinlemek ve gözlemlemek çok önemli bir olgudur.  Değerli olan bu olgu kayıt altına alınmalıdır.

Dokümantasyon yetişkin ve çocuk için önemli bir veridir. Öğrenme sürecini anlamak açısından önemli bir stratejidir. Birlikte düşünmek için bir neden ve düşünmeyi dizayn etmenin bir yoludur.
Birçok uzman öğrenme sürecini seçmenin ve şekillendirmenin,  düşünce ve bilgi alışverişi sonucunda yapılandırıldığını belirtiyor. O zaman bu süreç neden daha detaylı bir şekilde kayıt altına alınmasın ki… 

Düşüncenin yapılandırılması,  anlamlandırmanın matematiğinin öğrenilmesidir.  

Reggio Emilia yaklaşımı işte tam olarak bu önemli olan süreci dokümantasyonlar oluşturarak görünür hale getiriyor. 

İBRAHİM YENİGÜN - SINIF ÖĞRETMENİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÜNİVERSİTE TERCİHLERİ BAŞLADI

30 Haziran Cumartesi ve 1 Temmuz Pazar günü 3 oturumda gerçekleşen 2018 YKS sonuçlarının 31 Temmuz’da açıklanmasının ardından TYT (Teme...